Skip to content
Menu
Menu

Diéta 5:2 je čoraz populárnejšia, no je to pasca. Môžete sa prepočítať. Jojo efekt bude najmenší z vašich problémov

Prečítať článok

11.05.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: pexels/Andres Ayrton).

Na Slovensko nadobro dorazila jar a s blížiacimi sa sviatkami mnohí z nás hľadajú spôsoby, ako schudnúť. Na internete je k dispozícii množstvo receptov a diét na chudnutie, no nie všetky sú pre naše telo zdravé.

Čo je to prerušovaný pôst? Diéta 5:2 IF nie je vždy dobrý nápad.
Foto: pexels/Andres Ayrton

Prerušovaný pôst je kontroverzný. Niektorí veria, že je to skvelý spôsob, ako schudnúť, iní poukazujú na to, že obmedzovanie jedla negatívne ovplyvňuje hormonálnu rovnováhu a tráviaci systém. Diéta IF zahŕňa pôst niekoľko hodín denne, ale britský lekár a novinár Dr. Michael Mosley zašiel ešte o krok ďalej a navrhuje prerušovaný pôst 5:2. Čo je to?

Čo je to prerušovaný pôst? Diéta 5:2 IF nie je vždy dobrý nápad

Pravidlá prerušovaného pôstu sú jednoduché. Môžeme jesť čokoľvek, ale v rámci konkrétneho stravovacieho okna. Práve z tohto dôvodu si táto diéta získala veľkú skupinu priaznivcov, pretože predsa len väčšina z nás nemá rada obmedzenia a nechce sa vzdať svojich obľúbených jedál. Najčastejším variantom IF diéty je 16:8, teda 16 hodín hladovania a 8 hodín jedenia.

Dr. Michael Mosley navrhol drastickejšiu verziu pôstu. Diéta 5:2 znamená 5 dní neobmedzeného jedla a 2 dni pôstu, kde ženy môžu zjesť len 500 kcal a muži 600 kcal. Krátke hladovky podľa lekára znižujú cholesterol a umožňujú schudnúť až 5 kg za 10 týždňov. Tento typ stravovania však nie je najlepším riešením.

Kto by nemal držať prerušovaný pôst? Diéta 5:2 nie je pre každého

Diéta 5:2 rozhodne nie je pre každého. Určite by ho nemali užívať tehotné ženy, diabetici a mladí ľudia, ktorých telo sa ešte len vyvíja. Mosleyho diéta má teda mnohé nevýhody.

Môže to viesť k návalom hladu, čo je krátka cesta k jojo efektu. Okrem toho predstavuje riziko porúch príjmu potravy, poklesu hladiny cukru v krvi, poruchy regulácie tráviaceho systému a ukladania väčšieho množstva tukového tkaniva. Je tiež potrebné pripomenúť, že ak chceme schudnúť, fyzická aktivita je dôležitá. Pred dodržiavaním akejkoľvek diéty sa poraďte so svojím lekárom alebo dietológom.

Redakcia Vášeň v tebe.

Súvisiace články:

Už žiadne zakrývanie vrások v dekolte. Vieme, ako prirodzene spevniť a hydratovať pokožku

Najzdravší a najjednoduchší domáci chlieb. Je taký chutný, že ho jem bez masla

The post Diéta 5:2 je čoraz populárnejšia, no je to pasca. Môžete sa prepočítať. Jojo efekt bude najmenší z vašich problémov appeared first on Vášeň v tebe.

Zdroj