Skip to content
Menu
Menu

Ďalších deväť nových autobusov postupne prichádza do Prešova

Prečítať článok

Do areálu DPMP, a. s. na Bardejovskej ulici postupne prichádzajú ďalšie nové autobusy. Ide o 6 kĺbových autobusov typu SOR NB 18 a 3 štandardné autobusy typu SOR NB 12. Autobusy s naftovým pohonom sú súčasťou 15-kusovej dodávky, pričom prvých 6 autobusov už slúži cestujúcim od októbra minulého roka.

Autobusy sú vybavené naftovým motorom, ktorý spĺňa najnovšiu emisnú normu Euro 6D. Kabínu vodiča a priestor cestujúcich ochladzujú oddelené klimatizačné jednotky Eberspächer.

Pohodlie cestujúcim zabezpečujú pohodlné sedačky s typickým modro-žltým čalúnením. Cestujúci si označia cestovné lístky v novom type označovačov typu KRG-12 od spoločnosti R&G, ktorá dodala informačný a tarifný systém. Tieto označovače už sú technicky predpripravené na bezkontaktnú platbu kartou.

O informovanosť sa starajú plnofarebné LCD displeje umiestnené nad kabínou vodiča a tiež informačné monitory, ktoré sú ukotvené na strope autobusov. Tieto monitory sú využívané prednostne na zobrazovanie aktuálnych oznamov a informácií z MHD. Autobusy sú tiež vybavené prídržnými tyčami a madlami s nerezovou úpravou, ktorá je hygienickejšia a estetickejšia.

Ďalšou vychytávkou sú USB nabíjačky, ktoré sú rovnomerne rozmiestnené v interiéri autobusov tak, aby si cestujúci mohli nabiť svoje elektronické zariadenia z ktoréhokoľvek miesta. Nechýba tiež bezpečnostný kamerový systém so záznamom, ktorý sníma nielen interiér, ale aj priestor pred vozidlom, samozrejmosťou je aj cúvacia kamera a senzory.

Celkovú dodávku tvorí 15 autobusov, z toho 10 kĺbových a 5 štandardných. Tie postupne nahradia najstaršie autobusy, ktoré sú za hranicou životnosti a nespĺňajú súčasné štandardy modernej MHD.

Kúpna cena za jeden autobus SOR NB 12 City bola 195 000 € bez DPH, kĺbový autobus SOR NB 18 City stál 278 000 € bez DPH. Financovanie prvých šiestich vozidiel, ktoré boli zaradené do premávky ešte v októbri, bolo z 95% zabezpečené pomocou Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP), zvyšných 5% pokryl DPMP, a. s. Financovanie deviatich autobusov, ktoré k nám prichádzajú v týchto dňoch, je zabezpečené z vlastných zdrojov DPMP, a. s.

Na vozidlách budú zrealizované štandardné úpravy a úkony súvisiace s poistením a zavedením do evidencie, následne budú pripravené odviezť svojich prvých cestujúcich.

Zaradením nových autobusov sa podarí zabezpečiť 100% nízkopodlažnú MHD, čo znamená, že všetky spoje autobusových liniek budú vykonávané plne nízkopodlažnými, resp. „low-entry“ vozidlami. Trolejbusová doprava je plne nízkopodlažná už od jesene roku 2020. V premávke je aktuálne posledný „schodíkový“ autobus typu Karosa B 961E s evidenčným číslom 383. S týmto autobusom je predbežne plánovaná rozlúčková jazda pre verejnosť v júni tohto roka.

Zdroj: DPMP