Skip to content
Menu
Menu

Čo nepiť pred spaním? Tieto nápoje najviac sťažujú zaspávanie

Prečítať článok

09.7.2024 Redakcia Vášeň v tebe (Foto: shutterstock/Prostock-studio).

Spánok je jedným zo základných prvkov zdravého životného štýlu. Bohužiaľ, mnohí ľudia majú kvôli rôznym faktorom stále problém zaspať alebo si udržať správny spánkový režim. Pochopenie vplyvu bežných potravín na fázu nočného odpočinku sa stáva kľúčom k zlepšeniu jeho kvality. Akým nápojom sa vyhnúť pred spaním? Na zozname nie je len káva – najčastejšie spájaná s prílevom energie.

Akým nápojom sa vyhnúť pred spaním? Na zozname nie je len káva.
Foto: shutterstock/Prostock-studio

Nápoje, ktoré sťažujú zaspávanie

Káva je pravdepodobne prvá, ktorá vám v tejto súvislosti napadne. Za všetko môže kofeín, ktorý obsahuje a ktorý je jedným z hlavných vinníkov ťažkostí so zaspávaním. Táto látka pôsobí ako stimulant a blokuje pôsobenie neurotransmiterov zodpovedných za pocit ospalosti. Konzumácia kávy a kofeínových nápojov v neskorých popoludňajších a večerných hodinách môže výrazne oddialiť proces zaspávania a zhoršiť kvalitu spánku.

Kofeín, ktorý obsahuje kava, je jedným z hlavných vinníkov ťažkostí so zaspávaním.
Foto: Pexels/Dara Hashenko

Kofeín má navyše diuretický účinok. To vedie k častejším nočným návštevám toalety, čo narúša spánok a vedie k tomu, že sa ráno budíme unavení a počas dňa sa ťažko sústredíme.

Je možné piť čaj na noc?

Čaj sa zdá byť oveľa rozumnejšou alternatívou, pokiaľ ide o nápoje, ktoré možno konzumovať pred spaním. Nie je to celkom pravda. Musíte vziať do úvahy jeho zloženie, v ktorom nechýba teín – miernejší kofeín. Jeho významným zdrojom je čierny čaj, ale aj zelený čaj treba užívať opatrne.

Harmančekový čaj prirodzene upokojuje a podporuje pokoj pred spaním.
Foto: shutterstock/conzorb

Čaj konzumovaný vo veľkom množstve môže mať za následok aj problémy so spánkom a časté nočné prebúdzanie. Oveľa lepšou alternatívou je konzumácia čaju z harmančeka, ktorý prirodzene upokojuje a podporuje pokoj pred spaním.

Myslíme si, že má relaxačný účinok. V skutočnosti však zhoršuje kvalitu spánku

O čom hovoríme? Alkohol nemôže chýbať na zozname nápojov narúšajúcich spánok. Hoci sa niekomu môže zdať, že je to dobrý nápad na uvoľnenie, v skutočnosti vážne narúša spánkový cyklus. Vedie k častému prebúdzaniu sa počas noci a menej spánku REM, ktorý je nevyhnutný na regeneráciu.

Alkohol vážne narúša spánkový cyklus. Vedie k častému prebúdzaniu sa počas noci a menej spánku REM, ktorý je nevyhnutný na regeneráciu.
Foto: shutterstock/MB-O

Vyhnite sa nielen večer

Je ťažké nespomenúť energetické nápoje, ktoré obsahujú nielen veľkú časť kofeínu, ale aj ďalšie stimulanty, ako je taurín alebo guarana. Po konzumácii týchto typov špecifík je ťažké očakávať pokojný a regeneračný spánok.

Rovnako je vhodné vyhýbať sa sladeným perlivým nápojom. Nielenže majú diuretický účinok, ale kvôli vysokému obsahu cukru sú zodpovedné aj za prudké zvýšenie hladiny glukózy v krvi a prispievajú k nárastu hmotnosti.

Redakcia Vášeň v tebe.

Súvisiace šlánky:

Brilantné ovocie pre ženy po päťdesiatke pomáha pri únavných problémoch

Infúzia dlhovekosti z troch bylín. Storoční z „modrých zón“ to pijú každý deň

The post Čo nepiť pred spaním? Tieto nápoje najviac sťažujú zaspávanie appeared first on Vášeň v tebe.

Zdroj