Skip to content
Menu
Menu

Daňové priznania prichádzajú prevažne elektronicky

Prečítať článok

Viac ako 1,2 milióna daňovníkov, teda 98,77%, si splnilo svoju zákonnú povinnosť a podalo v termíne do 2. novembra 2020 (vrátane) daňové priznanie pre daň z príjmu za rok 2019. Zaznamenali sme ďalšie zvýšenie elektronického podávania daňových priznaní. Doručenie ďalších daňových priznaní očakáva finančná správa ešte v najbližších dňoch, a to prostredníctvom poštových zásielok.

Klienti finančnej správy začali ešte viac využívať elektronickú komunikáciu. Oproti minulému roku vzrástol počet elektronických podaní o vyše 5 percent. Elektronicky daňové priznania tak podávali aj osoby, ktoré nemajú povinnú elektronickú komunikáciu s finančnou správou – teda fyzické osoby, ktoré podávajú daňové priznanie typu A aj B.

Pod ďalší nárast elektronizácie sa podpísala pandémia koronavírusu a s ňou spojené obmedzenia pohybu. Okrem toho, že elektronická komunikácia šetrí čas, klienti dokážu vybaviť komunikáciu s finančnou správou z pohodlia domova.

Na úradoch sa netvorili rady

Preberanie daňových priznaní tak malo tento rok odlišný priebeh ako zvyčajne. Na úradoch sa netvorili rady klientov, vybavovanie bolo priebežné. Daňové subjekty ocenili a využili možnosť podania dokumentov do pripravených boxov.

Denne sme v tomto období prebrali v priemere 200 daňových priznaní, v posledný sa počet osobne podaných daňových priznaní vyšplhal na približne 300. Najviac zo všetkých daňových úradov, 1 000 kusov, prebral Daňový úrad Bratislava.

Nápor sme však tradične zaznamenali na call centre finančnej správy. V posledný týždeň naši konzultanti vybavili 1 500 – 2 000 telefonických a emailových dopytov klientov.

Enormný záujem o informácie bol počas posledného dňa, keď call centrum finančnej správy vybavilo takmer 2 500 podaní. Daňové subjekty sa najčastejšie pýtali na zdaniteľný príjem z prenájmu nehnuteľností, daňový bonus na dieťa, číslo účtu, variabilný symbol. Informovali sa tiež o výške zaplatených preddavkov na daň, spôsobe uhradenia správneho poplatku k vydaniu potvrdenia pre cudzineckú políciu, riešili elektronickú komunikáciu a požadovali aj inštrukcie k zaplateniu dane.

Drahomíra Adamčíková
Finančná správa SR