Skip to content
Menu
Menu

Nová infolinka kraja zodpovie otázky o koronavíruse

Prečítať článok

V čase silnejúcej štvrtej vlny pandémie koronavírusu prichádza Prešovský samosprávny kraj smerom k verejnosti s ďalšou aktivitou. Je ňou zriadenie vlastnej informačnej telefonickej linky pre otázky verejnosti týkajúce sa ochorenia Covid-19 a jeho liečby. Infolinka PSK je obyvateľom kraja k dispozícii cez pracovné dni aj víkend a využívať ju môžu aj tí, ktorí sa nedovolajú svojmu všeobecnému lekárovi.

Prešovská župa má novú informačnú telefonickú linku 051/70 81 777. Zriadila ju za účelom zodpovedania množiacich sa otázok obyvateľov kraja o ochorení Covid-19. Funguje sedem dní v týždni od pondelka do nedele, a to v čase od 8.00 do 18.00 hod.

V budove Úradu PSK vznikla v tejto súvislosti samostatná telefónna ústredňa, vybavená zariadením, telefónnymi aparátmi a potrebnou PC technikou, odkiaľ je táto linka obsluhovaná. Do procesu jej fungovania je zapojených celkovo až desať informátorov, ktorí sú do služby obsadzovaní podľa potreby a vyťaženosti infolinky.

„Predpokladáme, že počty volajúcich sa so silnejúcou štvrtou vlnou a pribúdajúcimi prípadmi Covid pozitívnych v kraji budú zvyšovať a my sme na to pripravení. Na našu linku vieme dosadiť dostatok informátorov, ktorí ľuďom zodpovedia otázky týkajúce sa postupu pri liečbe covidu v domácom prostredí, ale i liečbe antivirotikami a monoklonálnymi protilátkami. Taktiež im poskytneme informácie o vhodných liekoch v boji s týmto ochorením, výživových doplnkoch a správnom meraní saturácie či dostupnosti kyslíkovej terapie,“ priblížil infolinku Covid-19 Prešovského samosprávneho kraja jeho predseda Milan Majerský.

Informátormi zmienenej linky 051/70 81 777 sú konkrétne študenti končiacich ročníkov všeobecného lekárstva, zubného lekárstva a ošetrovateľstva. Tí vopred prešli potrebným informačným zaškolením a pracujú s relevantnými informáciami zostavenými odborníkmi.

Aktuálne, v čase spustenia linky, pracujú v 10 hodinových zmenách, po jej zabehnutí, resp. v závislosti od jej vyťaženia, by mali neskôr prejsť na 5-hodinové zmeny, a to v časoch 8.00-13.00 a 13.00-18.00 hod.

„Verím, že zriadením tejto infolinky prispejeme k tomu, aby sa k ľuďom dostali všetky dôležité informácie, ktorú v súvislosti s koronavírusom potrebujú dostať v čo najkratšom čase. Aj touto aktivitou chceme prispieť k zníženiu prípadného vypätia a častokrát aj zmierneniu obáv z ochorenia a jeho priebehu,“ doplnil ešte Milan Majerský.

Nová infolinka Prešovského samosprávneho kraja 051/70 81 777 slúži verejnosti od stredy 26. januára. Obyvatelia kraja ju pritom môžu využiť aj v prípade, ak sa im v súvislosti s otázkami o koronavíruse nepodarí dovolať svojmu všeobecnému lekárovi. V čase jej obsadenosti, resp. preťaženia, je volajúcemu automaticky oznámené, aby sa v prípade, ak sa z jeho strany ide o urgentný telefonát, obrátil so svojimi otázkami na infolinku Ministerstva zdravotníctva SR.

Daša Jeleňová
hovorkyňa PSK