Skip to content
Menu
Menu

Priecestie na Levočskej je podľa železničiarov v poriadku

Prečítať článok

Rekonštrukcia mosta a križovatky na Levočskej ulici si v minulom roku vyžiadala výrazné dopravné obmedzenia. Výsledkom prác je tak nový most ponad rieku Torysu, protihluková stena či zvýšená kapacita jednej z najvyťaženejších križovatiek v meste. Celú komunikáciu po novom osvetľujú svietidlá s LED technológiou a križovatku riadi moderná svetelná signalizácia. Samotnej rekonštrukcii sa nevyhlo ani najfrekventovanejšie železničné priecestie v meste, ktoré je svetovým unikátom. Mnohí vodiči sa však domnievajú, že rekonštrukcia namiesto zrýchlenia priniesla ešte väčšie zdržania.

Len bežné prevádzkové poruchy

Správca železničnej infraštruktúry, teda Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), majú na starosti aj toto železničné priecestie. Minuloročná rekonštrukcia priniesla vodičom prechádzajúcich cez toto priecestie vyšší komfort a bezpečnosť v podobe priecestnej konštrukcie STRAIL a moderného priecestného zabezpečovacieho zariadenia so závorami a ôsmymi výstražníkmi s LED optikou.

Činnosť tohto priecestia je plne automatická a je teda odvodená od jazdy vlaku či iného železničného vozidla. Hovorkyňa ŽSR, Ria Feik Achbergerová pre Prešovský večerník uviedla, že toto priecestie netrpí žiadnymi závažnými poruchami. „Z hľadiska poruchovosti evidujeme na tomto priecestí minimum porúch, v r.2019 to boli 4 poruchy a v tomto roku zatiaľ jedna zo dňa 22.9.2020. Vo všetkých prípadoch išlo o bežné prevádzkové poruchy,“ uviedla hovorkyňa.

Prečo sa na priecestí dlho čaká?

Vodiči, ktorí cez toto priecestie pravidelne jazdia, pri prejazde vlaku mnohokrát čakajú aj niekoľko minút čo niektorým môže evokovať, že priecestie je poruchové. Príčiny dlhého čakania na priecestí vysvetľuje a uzatvára Ria Feik Achbergerová, „Môžeme sa domnievať, že k uvedeným prípadom mohlo dochádzať napríklad z dôvodu porúch koľajových vozidiel, ktoré uviazli v ovládacom úseku priecestia alebo po jazde špeciálnych koľajových vozidiel, kedy bolo až po uvoľnení celého medzistaničného úseku Prešov-Veľký Šariš možné uviesť všetky priecestné zabezpečovacie zariadenia v tomto úseku do základného stavu. Takéto jazdy sú však organizované len v ojedinelých prípadoch a nemajú pravidelný opakovaný vplyv na prevádzku na uvedenom priecestí.“

Jakub Marton