(pv) – Všeobecná zdravotná poisťovňa mala včera výpadok, pri ktorom nefungovali elektronické recepty. Pacienti sa tak nemohli dostať k svojim liekom. Samozrejme, bezradne sa najprv obracali na svojich ošetrujúcich lekárov a neskôr telefonicky aj na pobočku poisťovne v Prešove. Tam sa však nevedeli dovolať.
Rozhorčene sa obrátili na našu redakciu. Niektorí poistenci tvrdili, že to nie je po prvý raz a podobný problém sa opakuje. Predovšetkým chceli vedieť, v čom je problém a kedy si budú môcť v lekárni lieky vyzdvihnúť. Hľadali informácie aj na stránke VšZP, ale ani tam nič nenašli.
Pokúsili sme sa preto zistiť dôvod výpadku. „Funkčnosť eReceptu bola ochromená na približne 50 minút kvôli problému pri vyhodnocovaní kontrol eReceptu na strane dodávateľa. Po odstránení tejto chyby bola funkčnosť eReceptu obnovená a momentálne ho klienti môžu využívať bez akýchkoľvek obmedzení,“ informovala hovorkyňa VšZP Eva Peterová.