Skip to content
Menu
Menu

Od marca spoplatnia parkoviská na ďalších štyroch uliciach

Prečítať článok

(ako) – Mestskí poslanci na včerajšom online zastupiteľstve stáli pred úlohou schváliť rozhodnutie o spoplatnení parkovania v časti zóny 4. a časti zóny 6. v rámci systému regulovanej dopravy v meste. Mala sa tým odstrániť vzniknutá chyba, ale viacerí poslanci návrh šéfa odboru dopravy Viliama Majdu kritizovali. Namietali, že je v rozpore so so Všeobecne záväzným nariadením (VZN), ktoré vlani odsúhlasili.

O čo ide?

Od januára 2021 platí spoplatnenie parkovania v zónach 1 a 2. Hoci sa minulý rok platilo aj na parkoviskách v časti zóny 4, zo systému regulovanej dopravy vypadli. Teraz chcel úrad chybu napraviť. Ide o tri parkoviská na uliciach Partizánska, Bayerova a Dostojevského, na ktorých je 113 parkovacích miest.

Podľa dôvodovej správy radnica pripravuje aj projektovú dokumentáciu a v najbližšom období má byť do mestského zastupiteľstva predložený materiál na schválenie regulácie v celej zóne č. 4. K nim pridali ešte časť zóny 6 a to Čapajevovu ulicu. Návrh odôvodnili najmä výpadkom príjmu za parkovné, čo je okolo 40-tisíc eur.

Kritika poslancov

Nešetrili ňou a upozorňovali na námietky, ktoré musia počúvať od obyvateľov dotknutých lokalít. Hovoria, že systém regulácie dopravy nebol dobre pripravený, chýbajú parkovacie automaty a aplikácia eParkio nefunguje dobre.

„Návrh je jasným príkladom amaterizmu úradu. Automaty vraj nekúpili preto, lebo poslanci neschválili peniaze, ale to nie je pravda. Zníženie prostriedkov na tento účel navrhol úrad ešte v júli 2020,“ argumentoval poslanec Miroslav Benko.

„Nastala chyba, preto som žiadala, aby ju napravili. Verím, že v čo najkratšej dobe nakúpime ďalšie automaty,“ reagovala na poslanca primátorka Andrea Turčanová.

Poslankyňa Renáta Fedorčíková zase pripomenula, že parkoviská na Hviezdoslavovej ulici a Janka Borodáča sú v podstate už tiež pripravené, chýba tam len vodorovné značenie a zaujímalo ju, prečo sa už teraz nezaradia do systému v zóne 4. Malo by to logiku.

V tej súvislosti ju zaujímalo, kedy boli vybraté peniaze z 30 existujúcich parkomatov, koľko z nich je ešte funkčných a aká je ich zostatková hodnota. Tiež to, kto dal pokyn na ich odstránenie z parkovísk. V súčasnosti je totiž k dispozícii len 10 nových parkomatov.

Viacerí poslanci namietali oveľa závažnejší fakt a to ten, že prijatie tohto doplnku bude v rozpore s platným VZN, v ktorom odsúhlasili, že do systému regulovaného parkovania budú zavádzať len celé zóny a to v čase, keď budú na to pripravené.

Čapajevová ulica. Foto: pk

Zmena je vraj právne v poriadku

Šéf odboru dopravy Viliam Majda poslancov ubezpečil, že doplnok k VZN konzultoval s právnikmi. V záujem toho, aby bolo dostupných čo najviac parkovacích miest vraj tento kompromis  môžu urobiť.

„Som rád, že sa regulácia dopravy spustila. Na začiatku boli problémy, niektoré sa dali odstrániť rýchlo, iné riešime operatívne. Systém eParkio je funkčný, od utorka je aplikácia opravená,“ povedal viceprimátor Pavol Neupauer zodpovedný za dopravu v meste.

Poslanci mu však vzápätí oponovali. „Aplikácia nefunguje. Je v tom chaos,“ namietala Janette Langová a podporil ju aj Martin Kovalčík, ktorý aplikáciu vyskúšal počas online rokovania.

Ako hlasovali?

Uznesenie, o ktorom mali napokon hlasovať znelo tak, že MsZ schvaľuje spoplatnenie parkovania v časti zóny 4 (Partizánska, Bayerova, Dostojevského) a časti zóny 6 (Čapajevova ulica) s účinnosťou od 1. 3. 2021 a zároveň odporúča primátorke predložiť na najbližšie MsZ novelu VZN o statickej doprave a regulovanom parkovaní.

Za uznesenie hlasovalo 16 poslancov, 5 boli proti, 7 sa zdržali a 2 nehlasovali. Napriek kritike a pochybnostiam to teda bolo schválené.

Foto: pk, presov.sk