Skip to content
Menu
Menu

Pri výpadku e-kasy je potrebné evidovať tržbu náhradným spôsobom

Finančná správa eviduje v týchto dňoch výpadok v prípade niektorých subjektov používajúcich online registračnú pokladnicu v rámci systému e-kasa. Chyba nevznikla na strane finančnej správy, ale v prípade jedného z dodávateľov pokladníc. Týkať by sa mohol približne 3 876 aktívnych pokladníc. Podnikateľov preto upozorňujeme, aby v prípade výpadku, či poruchy pri evidencii tržieb postupovali náhradným spôsobom ako ukladá zákon.

Finančná správa eviduje výpadok v online pripojení niektorých online registračných pokladníc v rámci systému e-kasa. Chyba vznikla na strane jedného z dodávateľov, s ktorým finančná správa aktívne komunikuje. Podnikatelia však majú k dispozícii aj bezplatné riešenie v podobe virtuálnej registračnej pokladnice.

V prípade, že sa podnikateľov výpadok online registračnej pokladnice dotkne, upozorňujeme, aby pri evidencii tržieb postupovali náhradným spôsobom, ako ukladá zákon. Ak dôjde k poruche on-line registračnej pokladnice alebo koncového zariadenia, podnikateľ je povinný obnoviť prevádzku tejto pokladnice alebo tohto zariadenia do 48 hodín od vzniku poruchy alebo začať používať inú on-line registračnú pokladnicu alebo iné koncové zariadenie.

Počas prerušenia prevádzky je podnikateľ povinný vyhotovovať paragón. Ten podnikateľ vyhotovuje v dvoch vyhotoveniach, pričom originál paragónu bez zbytočného odkladu po prijatí platby alebo vrátení platby  za vrátený tovar alebo poskytnutú službu pri jej reklamácii odovzdá kupujúcemu a kópiu si ponechá. Údaje z vyhotovených paragónov je podnikateľ povinný zaevidovať v pokladnici, ktorej prevádzka bola prerušená, najneskôr do desiatich dní po uplynutí mesiaca, v ktorom bola prevádzka obnovená.

Ilustračné foto: mojandroid